06 June 2013

Perusahaan Ternakan & Pengeluaran Hasil Lebah

B-B Town Sdn Bhd. ditubuhkan pada tahun 1978 dan merupakan penternak lebah yang terbesar dalam negara. Melalui penternakan lebah jenis Itali dan kelulut (Lebah tidak bersengat) di ladang ternakan sendiri,siri produk lebah-lebah telah dihasilkan dalam bungkusan yang menarik serta dipasarkan dalam negara.Sebahagianya juga dieksport ke luar negara.


Produk-produk yang dikeluarkan termasuk madu lebah,propolis,debunga,bisa lebah,jeli diraja,larva lebah,lilin lebah,madu cuka epal dan banyak lagi,kesemua mengandungi nilai khasiat yang tinggi untuk kesihatan badan. Kini produk penjagaan diri berasaskan bahan lebah juga telah dikeluarkan, termasuk sabun dan shampoo untuk pembersihan badan dan rambut.

Memandangkan permintaan terhadap produk lebah di dalam dan di luar negara adalah tinggi serta alam sekitar Malaysia yang sangat sesuai untuk penternakan lebah. Beliau turut menggongsikan rahsia kerjayaan bidang penternakan ini dengan memberi sokongan khidmat nasihat,kursus,kelengkapan ternakan bagi menjayakan sesiapa yang berminat demi menghasilakan pendapatan yang sangat lumayan ini.

No comments :

Post a Comment