05 April 2013

Air Terjun Serendah Hulu Selangor

Cuaca amat panas setiap hari, apa kata kita pergi mandi sungai Air Terjun Serendah, penduduk berdekatan di Air Terjun itu memang tahu akan wujud air terjun disitu namun ramai lagi orang ramai di luar serendah tidak mengetahui terdapatnya sebuah air terjun yang amat cantik dan memukau pengunjung.

Air yang berwap dan suhu yang amat sejuk sekali membuat kami rasa ingin mengunjungi lagi ke situ untuk bermandi manda ketika musim panas kini. Pelbagai kemudahan asas telah di bangunkan oleh pihat Pihak berkuasa Tempatan khususnya Majlis Daerah Hulu Selangor.




Kalau anda perasan terdapat rintangan tali merah di tengah-tengah air terjun tersebut, ia adalah rintangan amaran supaya orang awam tidak boleh melepasi rintangan tali merah itu kerana ia adalah sempadan merbahaya dan tidak di benarkan sesiapa sahaja melepasi sempadan rintangan tali merah, dipercayai terdapat terjadi lubang yang sangat dalam disitu, ia berlaku kerana terjahan air yang sangat kuat hingga membentuh sebuah lubang di dasar air terjun ini.

Para pengunjung dinasihati agar mandi mandi di luar rintangan tali merah tersebut, kelihatan pasir-pasir yang menunjukkan air nya cetek dan sesuai untuk kanak-kanak dan pasti terdapat orang dewasa di situ agar anak kita tidak melepasi rintangan tali merah.


Terdapat sebuah padang yang mana sesuai untuk aktiviti berkemah di hujung-hujung minggu yang kelihatan di gambar diatas khas kepada sesiapa yang berminat dalam mengadakan aktivi perkhemahan disini.



Kemudahan-kemudahan awam turut disediakan oleh pihak berkuasa tempatan seperti Parkir Awam, Bilik Persalinan, Tandas Awam, Ruang Riadah, Pondok, Ruang Niaga, Gerai dan Kiosk turut disediakan bagi memudahkan orang ramai yang berkunjung disitu, kalau dari Jalan Besar Kuala Lumpur - Tg Malim ke Air Terjun itu adalah dalam Jarak dalam 2 batu sahaja. Terdapat kemudahan jalan raya ke air terjun tersebut.



Semoga Info ini dapat membantu kepada yang berminat untuk bermadi manda di air terjun serendah ini, selamat datang ke AIR TERJUN SERENDAH bersama keluarga anda, sekian terima kasih..






1 comment :

  1. Adakah anda sedang mencari bantuan kewangan, Adakah anda sangat memerlukan bantuan kewangan?
    Lihatlah Tiada lebih jauh kerana syarikat Gochel Kewangan di sini untuk memberikan anda jumlah pinjaman yang anda minta dengan syarat anda akan dapat membayar balik pinjaman.
    Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 4% tanpa pemeriksaan kredit dan jaminan 100%.
    Anda boleh hubungi kami untuk apa-apa jenis pinjaman termasuk pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, Pinjaman Rumah, Pinjaman Startup, dan lain-lain melalui e-mel am_credit@outlook.com.
    Untuk maklumat lanjut atau untuk memohon e-mel kami dengan butir-butir di bawah.

    Umur:
    Nama penuh:
    Jumlah Diperlukan:
    Tempoh Pinjaman (masa bayar balik):
    negara:
    bandar:
    Alamat Tetap:
    seks:
    Nombor telefon:
    Pendapatan bulanan:
    pekerjaan:
    Keluarga terdekat:
    Alamat rumah:
    Alamat pejabat:
    Nombor telefon:
    Adakah anda memahami bahasa Inggeris:
    pekerjaan:

    Setelah maklumat ini diterima oleh syarikat saya, prosedur pinjaman akan bermula pantas menghubungi kami melalui e-mel am_credit@outlook.com

    ReplyDelete