20 March 2013

Burung Hantu Di Baham Ikan Keli

Ini lah akibat terlalu syok makan ikan keli yang saya ternak, seekor burung hantu mati di makan oleh ikan keli peliharaan saya, kemungkinan burung ini hingga terlalu dekat dengan kolam ikan keli saya menyebabkan ia sendiri disambar oleh ikan keli.

Saya kehilangan hampir 40 kg ikan keli matang 3 bulan lepas dan tidak mengetahui apakah punca akan kehilangan ikan keli tersebut, kata orang " sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke juga ketanah " rupa-rupa burung hantu ini yang mencuri seekor demi seekor setiap hari atau juga mungkin lebih agaknya dan tak tak dapat dipastikan.

Pagi tadi sewaktu hendak memberikan makan kepada ikan keli saya, saya terjumpa ia berada di kolam ikan keli saya sendiri. Kolam ikan keli saya tidak dilindungi dengan jarang hitam menyebabkan saya sendiri kerugian hampir 40 kg ikan keli saya, ini semua berlaku atas kecuaian saya sendiri.


Ini lah burung hantu yang saya maksudkan ini...

No comments :

Post a Comment