12 August 2012

Dahsyat Ramai Blogger Guna Kata Kunci Tulis Artikel

Tahniah dan Syabas...Hebat ramai blogger malaysia yang mahir guna keyword untuk menulis artikel, lihat sahaja pada gambar di bawah ini. kajian mendapati sekiranya menulis artikel dengan terlebih dahulu menggunakan pencarian di google keyword tool, artikel kita akan berada di pencarian rafting teratas.



Bagi membolehkan Artikel kita berada di rafting no.1, kita perlu bersaing dengan blogger-blogger lain melalui niche yang unik dan tidak pernah di gunakan oleh blogger lain, bagi mendapatkan niche yang terbaik maka kita perlu google dan dapatkan tips-tips dari pakar niche di internit.

Menggunakan kaedah menulis artikel dengan mencari niche di google keyword merupakan cara terpantas meningkatkan  traffik diblog kita.

Namun saya juga mendapati cara paling selamat meningkatkan jumlah pembaca ke blog kita adalah berdasarkan artikel yang terlintas di fikiran kita sahaja sudah kira ok, kita perlu pening kepala nak mencari niche yang hebat di google keyword, namun cara ini lambat, traffik perlahan dan pembaca pun kurang tapi dalam jangka masa panjang traffik kita akan melonjak naik tertinggi dan mantain setiap bulan dan dalam masa kita tidak sedar traffik kita berada di kedudukan selamat.

Menulis Artikel tanpa menggunakan keyword memang benar traffik kita rendah di setiap bulan ini kerana artikel kita masih kurang banyak ditulis diblog sendiri. Bagi mendapatkan traffik tinggi tanpa menggunakan keyword tool syarat nya kita perlu banyak menulis, banyak kan menulis artikel di blog kita.

Pengalaman ini saya dapat melalui dari blog ikan keli saya yang lama iaitu : http://www.benihkeli.wordpress.com, dalam blog ini saya kurang menulis artikel, saya hanya copy paste artikel dari Laman Web Berita Harian, Utusan Malaysia, Kosmo, Sinar Harian dan tampel ke dalam blog saya,itu sahaja yang saya lakukan setiap hari.

Oleh kerana saya nak menghasilkan pendapatan dari blog melalui iklan-iklan berbayar ini saya dan mula menulis artikel sendiri, " ialah kan, nanti pihak pengiklan berbayar diblog saya ini tidak suka kita ciplak artikel orang dan tiru artikel orang lain, jadi saya kena menulis dan hasilakan artikel sendiri lah selepas ini.

Dulu saya tak fikir buat duit dari hasil blog, saya dulu berblog adalah untuk menjalankan perniagaan internit melalui usaha saya dalam perniagaan ikan keli, tapi kini saya nak cuba pelbagai bidang yang ada di internit.

Ada juga jenis-jenis artikel yang boleh mendapat pembaca tertinggi setiap hari, iaitu seperti artikel gosip, artikel beserta gambar bogel, artikel lucah mendapat pembaca yang tinggi, selalunya cerita-cerita panas ini orang akan baca terlebih dahulu, Anda boleh perhatikan di laman you tube, video seakan-akan Lucah orang pasti baca dahulu.

Jadi kalau ingin "menghasilkan pendapatan melalui blog", kita perlu mengikut syarat-syarat pihak pengiklan tetapkan agar tidak ada unsur lucah,artikel lucah, video lucah di laman blog kita, kalau kena "ban" susah mak oi..




No comments :

Post a Comment