22 July 2012

Pelangi Petang 7 Lapis Kuala Kubu Bharu

Hah...ini dia Pelangi Petang 7 Lapis Kuala Kubu Bharu yang rakam ketika balik dari bagi makan ikan keli, hujan renyai masih belum berhenti tiba-tiba ternampak pelangi ( Rainbow ). Apa lagi saya terus merakam kewujudannya. 


Selalunya ribuan ekor burung walit yang balik kerumah peternak-penternak burung walit di kuala kubu bharu, tapi petang ini tak kelihatan kelihatan ribuan Koloni Walit, ada pun 2..3..ekor sahaja tapi tak mengapa sebab saya pun dah lama tidak nampak pelangi ini, dulu adalah tapi dah lama dan kini baru nampak ianya.




Mungkin petang itu rezeki saya kot..? alamak dah ada kot..kot..dah ni, hehe, maksudnya kebangkalian pada petang itu saya nampak pelangi ini, kelihatan di awan tinggi berhampiran rumah saya sekitar jam 7.12 petang, saya duduk di kuala kubu jadi saya tulislah tajuk nya pelangi petang 7 lapis kuala kubu bharu, alamak ada 7 lapis apa ke benda tu...oh itu dia warnanya, ialah pelangi ada 7 lapisan warna iaitu Jingga,Merah,Kuning,Hijau,Biru,Nila dan unggu.


No comments :

Post a Comment