18 July 2012

Panduan Buat Duit Guna Kertas,Pen,Kamera Digital & Blog


Ribuan terima kasih saya ucapkan kerana meluangkan masa mengunjungi Blog ini, pada hari ini saya ingin berkongsikan bagaimana membuat duit online hanya menggunakan Peralatan seperti diatas ini sahaja dan disebalik itu ada Rahsia yang tidak ramai orang ketahui.

Mudah sahaja Buat Duit Atau Wang dengan Online jika kita tahu kaedahnya, anda harus berusaha memperolehi berbagai-bagai ilmu yang ada di medium internit selain mencari ilmu dengan membeli buku-buku berkaitan wang di kedai-kedai buku. Apa salahnya anda belanjakan sedikit wang untuk membeli buku-buku mengenai wang dan bagaimana mendapatkan wang atau duit.

Dengan adanya ilmu anda dapat menghasilkan duit yang sangat banyak hanya duduk didepan Komputer sambil menonton tv,mendengar radio dan sebagainya. Untuk mendapat apa yang kita inginkan kita harus berusaha bekerja keras untuk mendapatkannya.

Kaedah-kaedah yang nak saya kongsikan ini berdasarkan pengalaman yang saya sudah lalui dan pernah mendapat income Rm 1000 keatas sehingga pada hari ini selain Berblog saya , apa salahnya kita berkongsi ilmu dan meraih pendapatan setiap bulan bagi menampung kos hidup dan pendapatan keluarga.sedikit sebanyak pendapatan yang kita perolehi dapat menampung perbelajaan sebelum menanti waktu gaji

Fungsi-fungsi serta peralatan dia atas :

a. Kertas

~ Saya gunakan untuk mencari idea, tajuk, keywood, menulis ebook, rencana, lirik lagu, dan banyak lagi, kertas bersaiz A4 banyak kegunaannya, tuap-puan boleh cuba seperti yang saya lakukan, sangat mudah, setiap apa yang hendak saya lakukan saya akan tulis di atas kertas A4 dulu, buat kajian di atas kertas tersebut, setelah saya berpuas hati dengan kajian yang saya hasilkan berjam-jam lamanya baru saya lakarkan kerja saya dan terus menulis mengikut apa yang saya conteng terlebih dahulu di atas kertas itu.

b. Pen.

~ Macam biasalah kalau tak ada pen bagaimana nak menulis betul tak..? namun begitu setiap apa yang kita tulis pada kertas tersebut menyebabkan kita akan ingat apa yang kita tulis sampai bila-bila. Sebatang Pen dapat menyimpan Berjuta-juta memories yang kita canangkan di atas sehelai kertas.

~ Segala maklumat yang sudah dicatitkan dikertas boleh disimpan untuk rujukkan akan datang atau boleh digunakan serta merta untuk tajuk blog, ebook, dan pelbagai lagi.

c. Kamera Digital

Nah kamera digital ini banyak membantu anda untuk meneruskan, mencipta, menghasilkan prodak, memudahkan keje, boleh dikatakan ia amat penting dalam Dunia Penulis bagi memastikan kita dapat banyak wang melalui lensa kamera ini.

~ Sekiranya tak ada kamera digital namun kita masih lagi boleh menggunakan handpone yang mempunyai Kamera dan Memori, boleh juga digunakan. segala tajuk yang canggih pada hari ini datang dari cerita
gambar yang kita snap. Kita mengolah sesebuah cerita itu berdasarkan reaksi,gelagat,seni yang ada pada gambar, tajuk cacatan kita tidak kaku, malahan anda semakin mahir dalam penulisan ini lah yang dikatakan menghasilkan duit dari cerita yang anda karang itu.

d. Blog.

~ Blog amat diperlukan dalam menghasilkan duit, membuat duit, mengiklan, menjual prodak, berhubung dengan pelangan melalui talian online, Selain dari itu berblog dapat menjalinkan jaringan dengan orang luar, networking, dalam masa yang sama kita dianggap Konsultan Kecil Alam Maya atau juga Duta Kecil Online mewakili prodak pelangan yang dijula dari Blog anda yang  disewa oleh pelanggan.

~ Disamping itu anda boleh mengahasilkan duit melalui blog dengan cara anda meletakkan iklan yang anda tampalkan di blog anda seperti IKLAN NUFFNANG, GOOGLE ADSENSE dan banyak lagi, ini realiti tidak dapat disangkal lagi memang kejadian sebenar-benarnya melalui pengalaman lama sewaktu mula mendekat diri hampir 10 tahun sehingga pada hari ini.

~ Dibawah ini saya tunjukkan contoh blog-blog percuma yang hasilkan telah mendapat income kepada saya setiap bulan selain menjalankan perniagaan di internit, saya juga menjual berbagai-bagai prodak, ruang iklan, jual maklumat dan bermacam-macam lagi, walau pun kesemua blog-blog ini tidak canggih namun setiap bulan saya memperolehi pendapatan, sebagai pembelajaran anda klik blog-blog dibawah ini sebagai panduan
bersama dan contoh kita bersama.

~ Saya juga belajar seperti rakan-rakan semua, saya juga tidak menganggap saya mahir komputer dalam saya juga seperti rakan-rakan yang lain. hasil-hasil serta income-income yang saya dapat pada hari ini adalah berdasar impian yang kuat untuk mendapatkan income,duit,pendapatan bulanan. saya berusaha setiap hari dan bermacam-macam cara saya lakukan untuk mendapat kan duit.

SENARAI BLOG SAYA :

1. Burung Walit :
 http://www.burungwalit.wordpress.com.

2. Ikan Keli :
http://www.benihkeli.wordpress.com.

3. Lintah :
http://www.syukrilan.wordpress.com

4. Yang terbaru:
http://www.kelikkb.blogspot.com

Semoga apa yang saya paparkan dapat memberikan panduan kepada rakan-rakan semua iaitu BAGAIMANA MENGHASILKAN DUIT DENGAN MENGGUNAKAN KERTAS, PEN, KAMERA DIGITAL & BLOG. selamat maju jaya amin....




No comments :

Post a Comment